6 obiceiuri pentru a scăpa de insomnie

Când vine vorba de sănătate și bunăstare generală, somnul este foarte subestimat. Aceste ore prețioase de relaxare permit corpului nostru să se recupereze, declanșând în același timp eliberarea de hormoni de reglare a organismului.

Privarea de somn ne lasă să ne simțim epuizați atât mental, cât și fizic. Mai rău, obiceiurile proaste de somn au demonstrat unele dintre cele mai puternice legături cu obezitatea.

După cum știu prea bine cei care suferă de insomnie, nu este vorba pur și simplu de a merge la culcare mai devreme. Stilul de viață modern poate perturba ceasul corpului nostru și ciclurile naturale de somn. Înainte să ne dăm seama, suntem complet dereglați și ne luptăm să dormim la o oră rezonabilă.

Din fericire, există o serie de modalități simple de a scăpa de insomnie. Verifică aceste 6 trucuri naturale, te vei bucura de o noapte întreagă de odihnă înainte de a-ți da seama!

Tehnica de respirație 4-7-8

Atunci când este aplicat corect, acest truc te va face să adormi în mai puțin de un minut fix!

Acest model specific de respirație ajută la calmarea minții, la relaxarea corpului și la umplerea treptată a plămânilor cu oxigen. Este foarte eficient în reducerea stresului în ansamblu. Prin reglarea respirației, se reduce ritmul cardiac și se eliberează substanțe chimice de netezire în creier.

Este incredibil de ușor de făcut, executați după cum urmează:

Inspiră pe nas timp de patru secunde
Țineți-o timp de șapte secunde
Expirați prin gură timp de opt secunde
Repetați modelul atât timp cât este necesar

Crearea unui ritual de somn

Ritualurile pot avea un efect profund asupra subconștientului, declanșând chiar și reacții chimice în organism. Obișnuința de a realiza un ritual de culcare ajută la declanșarea eliberării naturale de melatonină, ceea ce vă conduce în mod natural la somn.

Trucurile rapide nu sunt de ajuns, trebuie să efectuați acest ritual pentru o perioadă de timp înainte de a dormi. V-ați întrebat vreodată de ce atât de mulți oameni citesc cărți în pat? Ei bine, de îndată ce pun cartea jos, corpul lor îi trimite în lumea lui ene. Încearcă și tu!

Fiți atenți la ce și când mâncați

Ceea ce mâncăm, mai ales spre orele serii, poate avea un impact enorm asupra calității somnului.

Cafeaua și alte surse de cofeină ar trebui să fie interzise înainte de jumătatea după-amiezii. Același lucru este valabil și pentru ciocolată și alte gustări încărcate cu zahăr pe care oricum nu ar trebui să le mănânci! În caz contrar, vă veți chinui să vă relaxați și să adormiți la o oră rezonabilă.

De asemenea, asigurați-vă că nu luați cina prea aproape de ora de culcare. A face din cină o masă mai ușoară ar putea chiar să facă trucul pentru a scăpa de insomnie. Evitați mesele grele și mâncărurile picante seara, în caz contrar, arsurile la stomac și indigestia vă vor ține cu siguranță treaz.

Evitați dispozitivele electronice înainte de culcare

Aceasta este una dificilă, dar este pe deplin necesară. Folosirea dispozitivelor electronice cu iluminare din spate cu până la o oră înainte de culcare va face ravagii în tiparele tale naturale de somn. Cei mai mari vinovați includ televizorul, laptopurile sau computerele și chiar dispozitivele mobile.

Acești emițători nenaturali de lumină cu concentrație mare de lumină afectează eliberarea de melatonină care induce somnul în organism. Ca urmare, organismul este păcălit să creadă că ziua este încă devreme!

Scapă de aceste dispozitive din dormitor și îți va fi mult mai ușor să dormi!

Rezervă-ți dormitorul pentru somn

Terapia cognitiv-comportamentală poate fi folosită pentru a vă ajuta să adormiți mai repede și chiar să îmbunătățiți calitatea somnului. Aceasta include modul în care te comporți în jurul dormitorului și patului tău.

Dacă doriți să scăpați de insomnie, încercați să rezervați dormitorul doar pentru somn. Nu vă uitați la televizor, nu mâncați și mai ales nu lucrați! Încercați să limitați cantitatea de timp petrecut în afara somnului în pat.

Pe măsură ce mintea dumneavoastră începe să asocieze dormitorul și patul doar cu somnul, vă va fi mult mai ușor să adormiți.

Tehnici de relaxare musculară progresivă

Dacă stresul și tensiunea îți afectează somnul, această tehnică de relaxare te-ar putea ajuta și ea să scapi de insomnie.

Tehnicile de relaxare musculară progresivă au fost dezvoltate pentru prima dată în urmă cu peste 100 de ani. Se realizează prin tensionarea și relaxarea mușchilor, lucrând pe tot corpul. Studiile au arătat că sunt eficiente pentru a ne ușura un somn de calitate.

Încercați această tehnică pentru dvs. înșivă prin tensionarea și eliberarea lentă a fiecărui grup de mușchi în parte:

Fața
Umerii și brațele
Piept și abdomen
Spate
Șolduri și fese
Picioare și picioare

Vă simțiți obosit din punct de vedere mental?
Vă simțiți în mod constant stresat?
Programul dvs. încărcat vă epuizează energia mentală?
Vă luptați din greu să vă strecurați în fiecare zi pentru a vă îngriji de sine?

Dacă acest lucru vi se pare a fi cazul, atunci știți cum această viață cu energie mentală scăzută vă afectează sănătatea, performanța și productivitatea.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Dictionar Vise de Noapte
Logo
Enable registration in settings - general