Cum te pot ajuta sexul și somnul la migrene

Organizația Mondială a Sănătății afirmă că 1 din 7 adulți din lume este afectat de migrene.

Potrivit acestor studii, 85% dintre persoanele care suferă de migrene cronice sunt femei. Confruntarea cu impactul migrenelor este în mod clar o provocare medicală pentru jumătate din populația noastră umană.

Deoarece migrenele rămân oarecum misterioase și pot provoca dureri îngrozitoare pentru cei care le suferă (uneori durerea poate dura zile întregi), s-ar putea să vă întrebați în continuare dacă există și alte opțiuni de tratament pe care le puteți încerca.

Vestea bună este că există beneficii surprinzătoare legate de sex și somn.

Cercetările științifice au arătat că puteți atenua aparițiile și intensitatea migrenelor dacă faceți mai mult sex și dacă păstrați o rutină de somn consistentă și regulată.

Acest articol explică migrenele, ce le cauzează și cum mai mult sex și un somn mai bun vă pot atenua simptomele migrenelor.

Ce sunt migrenele?

Migrenele încă nu sunt în întregime înțelese.

O migrenă se manifestă ca o durere de cap pulsatilă care apare adesea pe o parte a capului.

Extrem de dureroase, migrenele pot duce la vărsături și la dureri insuportabile care interferează cu activitățile de zi cu zi.

O migrenă este un tip specific de durere de cap sau de tulburare neurologică.

Din păcate, profesioniștii din domeniul medical și cercetătorii în domeniul migrenelor nu au stabilit o cauză exactă. Și nici nu au reușit să izoleze un declanșator specific pentru fiecare individ în parte.

Durerile de cap apar atunci când semnalele de durere sunt trimise la creier. Acesta, la rândul său, duce la un răspuns inflamator, ceea ce duce la o durere de cap.

Ce declanșează o migrenă?

O serie de factori declanșatori pot declanșa o migrenă:

  • Menstruația și fluctuațiile hormonale
  • Sensibilitatea la diverse alimente (în special sensibilitatea la vin, brânză și ciocolată)
  • Schimbările de presiune barometrică
  • Medicamentele
  • Aditivi alimentari
  • Stres
  • Stimuli senzoriali (lumini puternice, mirosuri puternice și sunete puternice)
  • Consumul prea mare de cofeină

Pentru că nu există o cauză specifică și pentru că factorii declanșatori variază foarte mult, persoanele care au migrene – chiar dacă sunt deja tratate – cer adesea cu insistență remedii care să le alunge durerea de cap.

Tratamentul migrenei

Majoritatea medicilor prescriu remedii farmaceutice sub formă de medicamente și schimbări ale stilului de viață pentru tratamentul migrenelor.

În ceea ce privește modificările stilului de viață, medicii recomandă adesea pacienților să facă mai multe exerciții fizice și să se concentreze asupra sănătății mentale în ceea ce privește stresul, anxietatea și depresia.

Migrenele și sănătatea mintală sunt legate.

Stresul poate fi atât o cauză, cât și un efect al deficiențelor unei migrene.

Din ce în ce mai mult, medicii adaugă în repertoriul lor tehnici bazate pe conștientizare.

Asta pentru că beneficiile meditației și ale yoga, care folosesc tehnici de reducere a stresului bazate pe mindfulness, au fost studiate științific și s-au dovedit foarte promițătoare în tratamentul migrenelor.

Pe lângă medicamentele și schimbările de stil de viață menționate mai sus, este încurajator să știi că poți fi proactiv în propriul tratament.

Cum vă poate ajuta sexul în cazul migrenelor

Deși persoanele care suferă de migrene ar putea să nu considere sexul un instrument terapeutic, acesta poate fi.

În timp ce migrenele afectează funcționarea și, uneori, provoacă un disconfort extrem care face ca ideea de activitate sexuală să fie departe de a fi atractivă, mulți găsesc ușurare de la durerile cauzate de migrene făcând sex.

Endorfinele eliberate în timpul sexului ameliorează durerea

Ce face ca actul sexual și alte activități sexuale să fie o ușurare binevenită pentru aceste persoane care suferă de migrene?

În timpul excitării și al orgasmului, endorfinele cresc.

Endorfinele sunt peptide care acționează asupra receptorilor de opiacee din creier.

Odată cu creșterea sentimentelor de plăcere, există o reducere a percepției durerii.

Poate că acordăm mai puțină atenție semnalelor incomode ale durerii de cap atunci când suntem distrași de actul amoros. Sau, mai probabil, endorfinele cu acțiune opioidă oferă rapid o ameliorare a durerii.

Astfel, nu mai simțim durerea sau nu mai suntem în chinurile unui atac.

Un studiu a constatat că majoritatea persoanelor care au avut atacuri de migrenă s-au simțit mai bine după activități sexuale. Mai exact, 60% dintre persoanele care suferă de migrene au raportat o îmbunătățire și 70% au raportat o ameliorare moderată sau completă a migrenelor.

Atentionare

Țineți cont de faptul că ar fi bine să renunțați la paharul de vin roșu înainte de activitățile amoroase, deoarece vinul roșu ar putea fi un posibil declanșator.

Uneori, presiunea asupra gâtului și activitatea fizică în pat ar putea duce la o creștere a tensiunii.

Deoarece sexul este o modalitate naturală de a vă ajuta migrenele, luați în considerare creșterea activității sexuale.

Această distracție plăcută ar putea fi un nou instrument în arsenalul dvs. pentru a respinge atacurile de migrene.

Cum vă poate ajuta somnul migrenele

Orice schimbare în modelul dumneavoastră de trezire-somn poate duce la migrene. Asta include prea mult somn și prea puțin somn.

Perturbarea timpului de somn este implicată în creșterea apariției migrenelor.

Prea mult somn

Oamenii pot avea migrene frecvente, în special atacuri de weekend, după ce au dormit ore în plus sâmbătă și duminică dimineața.

Specialiștii în somn încurajează persoanele cu migrene să se trezească la aceeași oră atât în timpul săptămânii, cât și în weekend.

Deși pare că este util să recuperezi somnul în zilele libere, un studiu arată că organismul tău nu recuperează de fapt deficitul de somn.

Obținerea numărului recomandat de ore de somn (între 7 și 9 ore pe noapte) și menținerea unui ritm de somn regulat și constant poate ajuta la evitarea apariției migrenelor.

Prea puțin somn

Potrivit cercetărilor, lipsa somnului este adesea de vină pentru teribilele migrenele. Lipsa somnului precede adesea apariția unei migrene.

Cercetările arată că privarea acută de somn poate declanșa frecvent migrene.

Uneori, oamenii își poartă orele reduse de somn ca pe o insignă de onoare pentru a arăta că muncesc din greu și depun un efort valoros la serviciu sau la școală. Dar privarea cronică de somn este periculoasă.

Privarea de somn vă poate crește riscul de:

  • Atac de cord
  • Accident vascular cerebral
  • Diabet de tip 2
  • Tulburări de memorie

Și alte afecțiuni pot apărea ca urmare a lipsei de somn. Și, dacă nu dormiți suficient, va puteți alege si cu o migrenă.

Nu numai că dormitul prea puține ore contribuie la apariția migrenelor, dar afectează și severitatea migrenei.

Combinarea lipsei cronice de somn cu mult stres poate duce la o migrenă majoră.

De fapt, un studiu științific arată exact acest lucru: stresul și durata somnului prezic severitatea migrenei la persoanele care suferă de cefalee cronică.

CONCLUZIE

Persoanele care suferă de migrene cronice ar trebui să apeleze la experți pentru sfaturi și tratament.

Modificările stilului de viață s-au dovedit a fi productive în tratamentul migrenei în studii după studii.

Pe baza noilor cercetări, cei care suferă de migrene ar putea să se ferească de migrene prin extinderea activităților sexuale și stabilirea unui program de somn consistent și sănătos.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Dictionar Vise de Noapte
Logo
Enable registration in settings - general