Producția de articole sportive este o industrie extrem de competitivă, mai ales când vine vorba de accesorii și îmbrăcăminte. Acest lucru se datorează faptului că sportul este o activitate care are o mare răspândire, fie prin intermediul televiziunii, fie prin internet.
Se știe că recunoașterea mărcii este esențială pentru succesul și credibilitatea pe piață. În acest sens, brandul german Adidas și-a transformat complet logo-ul în două rânduri și și-a păstrat identitatea și recunoașterea.
Simbolul Adidas
Adidas, una dintre cele mai mari companii sportive din lume, este reprezentată de trei dungi. Trifoiul, care inspiră din ce în ce mai mulți fani ai sportului și colecționari din întreaga lume, simbolizează viteza, scopul și competiția.
Este demn de menționat faptul că acest brand nu are doar un singur simbol, însă, prin cele trei dungi, marca este identificată și transcende în domeniul sportiv.
Adidas simbol triplu de trefoil
Simbolul trefoil reprezintă viteza și înseamnă „simbol cu trei foi”.
Pe vremuri, Adidas era cunoscută ca „marca celor trei dungi”, deoarece avea doar linii diagonale paralele. Până atunci, dungile nu aveau nicio semnificație.
Forma geometrică s-a schimbat, iar astăzi simbolul pare a fi un trifoi cu tăieturi care aduc aminte de ideea de vânt, din cauza trecerii a ceva rapid.
Simbolul trefoil este folosit la pantofii de sport clasici, clasificați ca Sport Heritage Division. Aceste produse au trei dungi și ocupă ambele părți în întregime. În ceea ce privește logo-ul cu trei dungi, acestea sunt folosite pe produse din alte sfere, precum și pe produse promoționale și corporative.
Logo-ul Adidas
Marca Adidas are două logo-uri. Logo-ul cu trei dungi a fost folosit pentru prima dată în 1949 și a fost creat de fondatorul Adidas, Adi Dassler. Compania s-a născut cu intenția de a produce pantofi sport și, în acest scop, simbolul a fost creat pentru a avea un impact asupra consumatorilor.
Cele trei dungi simbolizează un munte. Adi Dassler a creat logo-ul astfel încât muntele să facă aluzie la provocările și obiectivele care trebuie atinse.
Logo-ul cu trei frunze, care se numește „Trefoil”, s-a născut în 1971. În 1972, în afară de faptul că simbolul a devenit un logo corporativ, acesta a fost singurul utilizat pentru o perioadă lungă de timp.
În 1997, Adidas a revenit cu logo-ul inițial cu trei dungi. Ca urmare, a păstrat cele două logo-uri, utilizate în mod integrat.
Semnificația simbolului Adidas
Marketingul Adidas este foarte dependent de sponsorizarea evenimentelor sportive majore, cum ar fi Jocurile Olimpice și Cupa Mondială, de exemplu.
Cele trei dungi erau prezente în simbolul original din 1967, însă nu aveau niciun scop. Abia în anii ’90, designerii au observat că simbolul se referea la un munte care, la rândul său, simboliza obstacolele cu care se confruntau oamenii.
Merită să adăugăm că, ulterior, Adidas a devenit un simbol de mare anvergură și a fost introdus în conștiința culturală. Având în vedere acest lucru, mai multe personalități au fost surprinse purtând produse Adidas.
În prezent, Adidas furnizează uniformele marilor echipe naționale, cum ar fi Germania, Argentina și Belgia, de exemplu. În plus, acest brand este un important distribuitor de îmbrăcăminte, ghete de fotbal și mingi.